Mukasa_Kaffebrenneri_produktbilde_1.jpg

Fire fordeler med Vipps Checkout

Redusert frafall og flere pakker som kommer frem. Slik gikk det da Mukasa Kaffebrenneri testet Vipps Checkout i nettbutikken.

Vipps, så fikk Mukasa Kaffebrenneri enda mer fornøyde kunder og færre pakker som kommer i retur. Bli kjent med hvilke fordeler de får av å bruke Vipps Checkout!

Vi starter med litt historie: Mukasa Kaffebrenneri har brukt Vipps på nett og Vipps Logg inn de siste fem årene. De har også begynt å bruke Vipps Faste Betalinger, som har gjort det enda enklere for kundene deres å abonnere på kaffe.

sitat-axel-korsvik-mukasa
Vi synes alltid det er spennende med nye og innovative løsninger. For oss i Mukasa er det viktig å tilby kundene de enkleste og raskeste løsningene, forteller Axel A. Korsvik i Mukasa AS.

– Vi synes alltid det er spennende med nye og innovative løsninger. For oss i Mukasa er det viktig å tilby kundene de enkleste og raskeste løsningene, forteller Axel A. Korsvik i Mukasa.

Mukasa startet derfor med Vipps Checkout, en komplett betalingsløsning for nettbutikker, ganske nylig. Tjenesten lar kundene betale med Vipps, samtidig som den automatisk fyller ut fraktinformasjonen. I tillegg til Vipps, er også kortbetaling en del av løsningen. Etter et drøyt halvår har tilbakemeldingene vært gode.

– Særlig de faste kundene våre har lagt merke til den nye betalingsløsningen. De synes det er positivt at vi tilbyr kortbetaling på en enkel måte. De synes også at betalingsprosessen er mer sømløs, sier han.

Se hvordan Vipps Checkout fungerer i nettbutikken på Mukasa.no

Les mer og kom i gang med Vipps Checkout

Veldig, veldig enkle fordeler

Vipps Checkout har, ifølge Axel A. Korsvik, flere fordeler for nettbutikken deres:

– For det første synes vi kassasiden ser skikkelig bra ut. Designet er ryddig og enkelt, uten at det blir komplisert for kundene våre. Vi setter også pris på at funksjonaliteten er lik Vipps-produktene vi brukte tidligere, ettersom de fleste av kundene valgte å logge inn med Vipps fra før, forteller han, og trekker frem fire viktige fordeler.

Færre pakker i retur

Når kundene logger inn med Vipps, er Mukasa sikre på at adressen deres er korrekt. Hovedfordelen er at færre pakker komme i retur på grunn av helautomatisk frakt hos Bring og PostNord.

– Vi slipper dyre gebyrer og feiladresserte pakker. Pakker med feil adresse, spesielt manglende husnummer, er redusert betraktelig etter at vi begynte med Vipps Checkout. Det er bra for kundene, oss og miljøet, forteller Axel.

Integrert løsning for kortbetaling

I tillegg til «vanlig» betaling med Vipps, kan du med Vipps Checkout også legge til rette for betaling med kort i samme løsning.

– Dette setter både vi og kundene pris på. Flesteparten av kundene har vært fornøyd med Vipps som eneste betalingsløsning, men det har vært noen som ønsker utsjekk med kort. Na kan vi tilby begge deler, sier han.

Bedre kundereise

– Tjenesten har forbedret kundereisen i nettbutikken vår. Nå er det enklere og raskere for kundene å legge inn ordre på farten. Med spesielt mobile enheter har utsjekk- og betalingssiden blitt mye enklere, med bedre flyt mellom nettsiden og Vipps, forteller han, og peker på prisen:

– Det er en fordel at Vipps Checkout er en relativt rimelig betalingsløsning!

Dette er Mukasa

Mukasa Kaffebrenneri er et kaffebrenneri og totalleverandør av ferskbrent, sporbar og rettferdig kaffe- og kaffeløsninger til både bedrift og privatmarkedet. Mukasa står i tillegg bak et skoleprosjekt i Uganda med over 550 barn som både går og bor på skolen.

Les om historien til Mukasa Kaffebrenneri

Vipps som eneste leverandør

Mukasa bruker Vipps som eneleverandør av betaling, med flere av produktene som en del av nettbutikken.

– Vi er veldig fornøyde med Vipps, rett og slett fordi det har fungert bra over flere år. Vipps er stabilt, og rettetiden er kort hvis noe går galt. Vi har også svært god dialog med underleverandører og utviklerne av Vipps plugins for WooCommerce, sier han.

Kan dere si noe om resultatene etter å ha brukt Vipps Checkout til nå? 

– Det er enda litt tidlig for å male resultater som kan føre til en konklusjon, men: Vi ser at frafallet på betalingssiden er redusert etter vi gikk over til Vipps Checkout – noe som er kjempepositivt. Løsningen som automatisk fyller inn kundes fraktadresse har også spart oss for betydelige gebyrer fra transportørene, avslutter han.

Vil du vite mer om Vipps Checkout?