I nesten alle butikker blir kundene spurt om de er medlem av kundeklubben. Nesten like ofte er svaret «vet ikke». Samtidig er det knotete for både kunde og butikk å finne et godt svar på spørsmålet – og enda mer knotete å gjennomføre en ny registrering hvis kunden ikke er medlem.
I Vipps heier vi på sømløse handleopplevelser. Nå kan du derfor flytte registreringen til Vipps, slik at kunden har full oversikt og enkelt både registrerer seg og henter frem medlemskapet sitt. Hver gang hun eller han handler hos deg.
Tidligere lå fullføringsgraden til kundeklubben på 30 prosent. Vipps sin løsning gjør at andelen har økt til 90 prosent.
Nina Johansen, Salgs- og markedssjef i Stormberg AS.
Kort fortalt: Den sparer tid. Masse tid! Si takk og farvel til lange skjemaer, manuell sjekking av telefonnumre, utålmodige kunder og køer som vokser seg lengre og lengre.
Med Vipps registreres alt på ett sted. QR-koden i appen blir verdens enkleste inngang til både nye registreringer og aktivering av brukere som allerede er medlem. Dette er lojalitet og kundeklubb akkurat slik det burde være.
I flyten kan du identifisere kunden din med QR, registrere kunden din med Vipps Logg inn, betale med Vipps i kassa og få digital kvittering i Vipps med order management.
Kundeklubb i Butikk er en tjeneste for butikker som benytter et kasse- og/eller lojalitetssystem som har integrert med Vipps. Butikken din kan bruke Kundeklubb i Butikk hvis du kan sjekke av på ett av disse to punktene:
Ta kontakt med din partner eller kundekontakt hos Vipps for å høre hvordan din butikk kan komme i gang.