Nytt SIM-kort

Ikke alle SIM-kort kan oppgraderes. Du har derfor fått, eller vil snart få, et helt nytt SIM-kort, som du må aktivere. Når det er gjort kan du logge inn i nettbanken og aktivere BankID på mobil på nytt.

Du som må bytte SIM-kort, må sørge for at du kan logge inn i nettbanken igjen - enten med vanlig BankID med kodebrikke, kodekort eller app og ditt personlige passord, eller annen innloggingsmetode fra banken din. Deretter kan du aktivere BankID på mobil på nytt. Du vil få en SMS fra banken din når det er din tur til å logge inn i nettbanken og aktivere BankID på mobil på det nye SIM-kortet.

Har du allerede aktivert nytt SIM og er klar for å aktivere BankID på mobil, følg stegene under.

  1. Logg inn i nettbanken med BankID og kodebrikke, kodekort, app og personlig passord
  2. Alternativt kan du logge inn med annen innloggingsmetode fra din bank
  3. Aktivér BankID på mobil

Har du SpareBank1, kan du komme til riktig sted ved å klikke her: SpareBank 1