Enkle, gode og intuitive brukeropplevelser har blitt et krav blant forbrukerne. Hvis et kjøp tar lang tid, er knotete eller lite brukervennlig er risikoen stor for at kundene dine gir opp og heller velger konkurrenten eller andre løsninger. Med QR-koder er det enklere å drive trafikk og starte kundereisen, uten manuelle prosesser. Med Skann & Vipps tar du rett og slett butikken dit kunden befinner seg.
Selv har vi klokketro på spesielt tre punkter som bidrar til flere kjøp – og kunder som kommer tilbake:
Vipps, så er det enklere å selge – i enda flere kanaler.
Skann & Vipps er gratis og ligger klart til å å bli tatt i bruk i VippsPortalen din. Alt du trenger en en Vipps på Nett- eller Vipps Faste Betalinger-avtale.
Kort fortalt: Skann & Vipps er et verktøy som lar deg enkelt lage, administrere og eksportere ut ferdige Vipps merkede QR-koder til kommersielt bruk for deg som har Vipps Hurtigkasse. En QR-kode som leder kundene dit de skal, enten det er til nettsiden din eller direkte til en produktside.
Hvis du allerede bruker Vipps:
Vipps, så har du en helt ny salgskanal!
Til deg uten bedriftsavtale
Du trenger Vipps på nett- eller Vipps Faste betalinger for å bruke Skann & Vipps.
Med Skann & Vipps gjør du passive reklamekanaler mer salgsutløsende. I en undersøkelse utført av YouGov i januar 2022, på oppdrag fra Vipps, sier hele 9 av 10 at de har skannet en QR-kode – og 4 av 10 at de mest sannsynlig vil kjøpe et produkt via QR-koder.
Med andre ord: Kundene dine er godt kjent med teknologien og bruken har økt – hvorfor ikke gi dem muligheten til å kjøpe produktet eller tjenesten enkelt, der de befinner seg og ser budskapet ditt?
Skann koden eller gå direkte til demobutikken vår: https://demo.vipps.no/vipps-express
Her kan du teste ut Vipps-opplevelsen helt gratis, så mye du vil. Beløpene som vises her vil aldri trekkes.
I desember 2021 inviterte TV2 og UNICEF til «Humoraksjonen - Gi en dose håp» , en direktesendt fadderaksjon på TV2 til inntekt for vaksinasjon mot korona i verdens fattigste land. Vervingen av nye faddere ble gjennomført på tre måter: Telefon, SMS og for første gang som innsamling i en TV-sending: QR-kode på skjermen.
Les om hvordan QR på TV ga nye givere til UNICEF
HamKam er den første fotballklubben som forener QR-koder, hurtigkasse og supportershop med stunt på hjemmebane. På rekordtid økte klubben både salget og engasjementet.
Slik revolusjonerer Hamkam den tradisjonelle supportershoppen
Kondomeriet har hatt et nært samarbeid med Vipps siden 2016, og var den andre butikken i Norge som implementerte Vipps som betalingsløsning på nett. I 2020 var Kondomeriet blant de første til å teste QR-koder på reklameplakater for å gjøre det enkelt for kundene å kjøpe direkte. I 2021 kjørte de QR-kode i et butikkvindu med Kondomeriets julekalender, som førte til salg utenom åpningstid.
QR-kodene du får gjennom Skann & Vipps er tydelig merket med Vipps-logo og -farge. Dette skaper en klar forventning hos brukeren om hva som skjer når de skanner koden. Dette er bra fordi: