Slutt for Vipps sitt mobilabonnement

Men du er i trygge hender 🤝 I løpet av januar 2023 overtar ice kundeforholdet ditt.

Vipps_mobil_Hero

Aller først

Takk for at du bruker mobilabonnementet vårt. Vi har lært masse og gjort alt vi kan for å lage et godt produkt. Samtidig innser vi at vi ikke klarer å fortsette slik at du får mobilabonnementet du fortjener.

Mye har endret seg siden vi lanserte Vipps Mobil: Vi har fusjonert med MobilePay og fått kunder og kolleger i Finland, Danmark og Litauen. Nå skal vi fortsette jobben med å gjøre det veldig, veldig enkelt å betale – både til bedrifter og venner. Det er jo det vi er best på.

Hva skjer nå?

Vipps sitt mobilabonnement legges ned i løpet av januar 2023, men du er i trygge hender. Vi har inngått en avtale med ice (Ice Communication Norge AS) som overtar kundeforholdet på mobil. Dette skjer i løpet av januar 2023. Mobilabonnementet ditt hos Vipps fortsetter å fungere frem til du er i gang hos ice.

ice er et kundevennlig mobilselskap som gir deg lave, gode priser og masse verdi for pengene. Ikke bare er de kåret til årets kundeservice på mobil, chat og bredbånd i 2022, de har også på få år bygget ett av verdens beste mobilnett (Global State of Mobile Experience), og Norges mest stabile mobilnett (Simularapport). Nå er ice i full gang med en massiv oppgradering til 5G.

Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør.

Hva må du gjøre selv?

Ingenting! Vi flytter kundeforholdet ditt til ice, og ice sender deg et nytt SIM-kort i posten når alt er klart. Vipps tilbakebetaler også det du har betalt inn på utenlandskonto, men ikke brukt opp – og hvis du har betalt for mye på mobilregningen din i januar.

Du som er under 18 år, må finne noen som kan være eier av mobilabonnementet ditt. Dette kan være noen i familien, eller andre nære og kjære over 18 år, som ønsker å stå ansvarlig for abonnementet. Ny eier av mobilabonnementet ditt må ringe kundesenteret til Vipps på telefon: +47 22482800 og bekrefte at de er ny eier i løpet av desember.

Hvorfor ber vi om dette nå?

Jo, for å sikre at du får en god overgang til ice. Siden ice sender faktura for betaling av abonnementet, kreves det etter norske regler å ha en juridisk eier for deg som er under 18 år. Når vi har ny eier av mobilabonnementet ditt på plass, trenger du ikke å gjøre noe mer. Vi flytter kundeforholdet ditt til ice, og ice sender nytt SIM-kort i posten når alt er klart.

Vipps tilbakebetaler også det du har betalt inn på utenlandskonto, men ikke brukt opp – og hvis du har betalt for mye på mobilregningen din i januar.

Hva slags abonnement får du hos ice?

Hos ice får du et mobilabonnement med samme lave pris som i dag og selvsagt god dekning. Som ny ice-kunde får du også en veldig trivelig velkomstgave:

  • Dobbel data ut juli måned!
  • Gratis månedsavgift i februar og de dagene du er kunde i januar

Data du ikke bruker opp overføres automatisk til neste måned. Du kan ha like mye oppspart data som antall gigabyte inkludert i abonnementet. Med ice vil du få en månedlig faktura ved betaling av abonnementet ditt, i stedet for å bli trukket automatisk av Vipps på forhånd.

Hos ice får du i tillegg disse forbedringene:

  • Data Rollover med deling er inkludert i ditt abonnement. Det betyr at du får med data du ikke bruker opp over til neste måned og kan enkelt kan dele den med andre ice-kunder.
  • En mobilapp med full oversikt over hvor mye data du har brukt og har igjen. Du kan administrere abonnementet ditt, se fakturaoversikt og enkelt endre på tjenester og innstillinger.

Les mer om ice

vipps-mobil-vennerabatt-high-five.png

Nye vilkår hos ice:

Ved overføringen av kundeforholdet ditt til ice vil du få nye vilkår. Til tross for ulike formuleringer er det små forskjeller i innholdet.

Gå til vilkårene til ice

Har du spørsmål? Gå til spørsmål og svar

Personopplysninger

For at ice skal kunne tilby deg sine tjenester må vi overføre enkelte opplysninger om deg til ice. Dette gjelder navn, type abonnement, kontaktdetaljer (adresse, mobilnummer og e-postadresse) og fødselsnummer som overføres kryptert. Du kan være trygg på at ice behandler dataen på samme trygge måte som vi gjør.

For at ice skal kunne forberede seg til å ta imot deg som kunde, vil dataene overføres 1.januar. Du har rett til å benytte deg av dine rettigheter etter GDPR artikkel 21 - ta kontakt med oss hvis du har innsigelser mot overføringen.

Kontakt Vipps på: personvern@vipps.no