Nye Tibber-kunder har inntil nylig måttet fullføre en tradisjonell 6-stegs registreringsprosess før de får ta i bruk selskapets smarte løsninger for strømstyring. Etter at kundene fikk mulighet til å logge inn med Vipps, har onboardingen blitt mye enklere.
Vi har jobbet hardt for å gjøre det enklere å bli kunde og være abonnent hos Tibber. Vår største motivasjon for å ta i bruk Vipps Logg inn var derfor å forbedre kundeopplevelsen, sier Rita Pereira, produktsjef New User Experience i Tibber.
Det er tydelig at kundene synes det er enklere med Vipps; det siste året har fullføringsgraden i appen eller på nettsiden til Tibber gjort et byks fra 35 prosent til 74 prosent. Det er dermed liten tvil om at «gammeldags» registrering hvor kunden må gjennom 6 steg har vært for knotete for mange.
– En så kraftig økning i fullføringsgraden er et bevis på at det lønner seg å gjøre ting enklere for kunden, fortsetter Pereira.
Tibber er et ganske annerledes digitalt strømselskap med et hårete mål: å gjøre strømmarkedet bedre og smartere. Selskapet ble grunnlagt i 2016 og har kontorer i Amsterdam, Berlin, Førde, Helsinki, Oslo og Stockholm. Tibber tror på å bruke digital teknologi for å gjøre livet smartere, blant annet gjennom å tilby løsninger for å redusere strømforbruket (og strømregningene) i hjemmet.
En kjent frustrasjon for mange selskaper er feil i opplysninger og kontaktinformasjonen til kunder. Feilstavelser, endrede e-postadresser, telefonnummer eller adresser kan skape mye hodebry. Kontaktinformasjon som alltid er oppdatert gjennom Vipps har vist seg å være en stor fordel for Tibber. Strømselskapet opplever færre avbrutte avtaleinngåelser, og ser en nedgang i henvendelser til kundesenteret grunnet feil i kundeopplysninger.
– God kundeopplevelse er drivkraften bak våre produktsatsninger. I dagens digitale verden, hvor registrering og onboarding er de første skrittene, spiller løsningen til Vipps en viktig rolle i å gjøre denne reisen smidig og problemfri. God datakvalitet med riktige personopplysninger er ekstremt viktig for oss, og det får vi med Vipps, sier Kine Bergseth, Chief Marketing Officer i Tibber.
Les om andre aktører som har opplevd positive resultater etter at de kom i gang med veldig, veldig enkel innlogging med Vipps: