Enkel registrering gir enda flere kunder

Tibber_illustration

Med Vipps Logg inn har Tibber doblet antall nye kunder som fullfører registrering. Det har vært viktig for det litt annerledes strømselskapet, som nå har forenklet kundereisen betydelig.

Nye Tibber-kunder har inntil nylig måttet fullføre en tradisjonell 6-stegs registreringsprosess før de får ta i bruk selskapets smarte løsninger for strømstyring. Etter at kundene fikk mulighet til å logge inn med Vipps, har onboardingen blitt mye enklere.

Vi har jobbet hardt for å gjøre det enklere å bli kunde og være abonnent hos Tibber. Vår største motivasjon for å ta i bruk Vipps Logg inn var derfor å forbedre kundeopplevelsen, sier Rita Pereira, produktsjef New User Experience i Tibber.
rita_pereira

Fra 35 til 74 % fullføringsgrad

Det er tydelig at kundene synes det er enklere med Vipps; det siste året har fullføringsgraden i appen eller på nettsiden til Tibber gjort et byks fra 35 prosent til 74 prosent. Det er dermed liten tvil om at «gammeldags» registrering hvor kunden må gjennom 6 steg har vært for knotete for mange.

– En så kraftig økning i fullføringsgraden er et bevis på at det lønner seg å gjøre ting enklere for kunden, fortsetter Pereira.

tibber logo

Dette er Tibber

Tibber er et ganske annerledes digitalt strømselskap med et hårete mål: å gjøre strømmarkedet bedre og smartere. Selskapet ble grunnlagt i 2016 og har kontorer i Amsterdam, Berlin, Førde, Helsinki, Oslo og Stockholm. Tibber tror på å bruke digital teknologi for å gjøre livet smartere, blant annet gjennom å tilby løsninger for å redusere strømforbruket (og strømregningene) i hjemmet.

Gå til tibber.no

Bedre data gir bedre kundebehandling

En kjent frustrasjon for mange selskaper er feil i opplysninger og kontaktinformasjonen til kunder. Feilstavelser, endrede e-postadresser, telefonnummer eller adresser kan skape mye hodebry. Kontaktinformasjon som alltid er oppdatert gjennom Vipps har vist seg å være en stor fordel for Tibber. Strømselskapet opplever færre avbrutte avtaleinngåelser, og ser en nedgang i henvendelser til kundesenteret grunnet feil i kundeopplysninger.

– God kundeopplevelse er drivkraften bak våre produktsatsninger. I dagens digitale verden, hvor registrering og onboarding er de første skrittene, spiller løsningen til Vipps en viktig rolle i å gjøre denne reisen smidig og problemfri. God datakvalitet med riktige personopplysninger er ekstremt viktig for oss, og det får vi med Vipps, sier Kine Bergseth, Chief Marketing Officer i Tibber.

Stadig flere velger Vipps Logg inn

Les om andre aktører som har opplevd positive resultater etter at de kom i gang med veldig, veldig enkel innlogging med Vipps:

Slik fikk Posten flere fornøyde kunder

Komplett økte salget med Vipps-innlogging

Registrering og innlogging med Vipps

La kundene dine registrere seg og logge inn veldig, veldig enkelt med Vipps - på nett, i butikken eller i appen din. Og best av alt; med Vipps Logg inn får bedriften alltid verifiserte brukerdata.