I 2021 økte netthandelen under Black Week med hele 115 %, samtidig som 1,4 millioner nordmenn brukte Vipps på nett. Over 100 000 av dem handlet mer enn fem ganger med Vipps i løpet av uka.
Kilde: YouGov, på vegne av Vipps.
Det gjelder, med litt andre ord, å være forberedt. Vi har derfor samlet noen smarte grep som kan øke sjansen for at kundene handler i nettopp din nettbutikk. Vi håper de er til hjelp, og ønsker deg lykke til med salget!
Det kan være lurt å informere både tidlig og tydelig på forsiden eller kampanjesiden at du aksepterer Vipps. Sørg for at du bruker riktig Vipps-logo og riktige farger på Vipps-knapper.
Knapper og kjøreregler for å maksimere synlighet
Trenger du merking til ditt fysiske utsalgssted eller butikk?
Tipsene er utviklet i samarbeid med performancebyrået iProspect.
Under Black Week tar vi i Vipps ansvaret med å levere god brukeropplevelse til både kunder og sluttkunder veldig seriøst, og vi gjør en rekke tiltak før det braker løs:
Nyeste driftsstatus og kontakt finner du på Vipps Statuspage.